Programy lojalnościowe, warto z nich korzystać

Coraz więcej sklepów i różnego rodzaju instytucji decyduje się na wprowadzenie do oferty różnego rodzaju programów lojalnościowych. Mają one za zadanie zachęcić klienta do pozostania przy danej marce poprzez zaproponowanie zniżek, cashbacku itp. Czy jednak korzystanie z programów partnerskich jest rzeczywiście tak opłacalne, jak się wydaje? Przeanalizujmy różne typy ofert i sprawdźmy, czy rzeczywiście wzbogacają one doświadczenie użytkownika robiącego zakupy.

 

Typy promocji

Różne sklepy stosują różne zagrania, by przyciągnąć do siebie klienta i go zatrzymać. Począwszy od zwrotu określonej kwoty za zrobione zakupy przez punkty lojalnościowe, to jaką konkretnie decyzję podejmie sklep zależy głównie od jego typu. Drogerie, przykładowo, często oferują stałym klientom niższą cenę, z kolei tankując samochody często spotkamy się z promocyjnymi punktami lojalnościowymi. Sprawdźmy, jakie są najczęściej wybierane typy promocji.

 

  • Voucher za zakupy zrobione X razy
  • Rabat za wydanie określonej ilości gotówki w określonym terminie
  • Wymiana punktów lojalnościowych na nagrody
  • Rosnąca kwota obniżki za regularnie robione zakupy

 

Tak naprawdę istnieje jednak znacznie więcej opcji promocyjnych – de facto nie ma żadnego konkretnego przepisu regulującego kto może wprowadzać takie promocje i na jakich zasadach, dlatego często też tego typu okazje spotkać możemy nie tylko w supermarketach, ale i zwykłych, lokalnych sklepikach.

 

Czy uczestnictwo w programie lojalnościowym się opłaca?

Trudno jest udzielić jedną, konkretną odpowiedź na to pytanie. Zależy to bowiem od wielu różnych czynników, dlatego też promocja, która odpowiadać będzie jednej osobie raczej do niczego nie przyda się komuś innemu. Przed zapisaniem się do jakiegokolwiek programu lojalnościowego warto zrobić rachunek sumienia, aby wiedzieć czy dana promocja faktycznie nam pasuje. Po co bowiem trzymać w domu szereg kart promocyjnych czy innych papierków, skoro w ogóle z nich nie korzystamy?

 

Pamiętajmy też, że spora część tego typu programów ma ograniczenie czasowe, co oznacza, że jeśli nie zdążymy zebranych punktów wykorzystać w określonym terminie, przepadają one bezpowrotnie. Na co powinniśmy zwrócić uwagę wybierając programy lojalnościowe?

 

Przede wszystkim na częstotliwość robienia zakupów w danym miejscu – im częściej je robimy, tym większe prawdopodobieństwo że uczestnictwo w danym programie się przyda. Jeśli jednak nie korzystamy z usług danego sklepu zbyt często, lepiej jest odpuścić sobie jego program lojalnościowy. Duże znaczenie w tej kwestii ma też kwestia odległości od naszego miejsca zamieszkania – starajmy się wybierać tylko te promocje, które odbywają się blisko naszego domu. Po co mielibyśmy bowiem przejeżdżać kilkanaście kilometrów, skoro ten sam towar możemy kupić u siebie? Ostatnią kwestią jest wysokość cen w danej placówce – dokładnie przebadaj, czy w pobliżu nie ma lokali oferujących podobną usługę w niższej cenie. Może się przecież okazać, że nawet mimo obniżki ceny zapłacisz za produkt więcej niż u konkurencji.

 

„Darmowe” programy lojalnościowe.

Choć programy lojalnościowe z nazwy są darmowe, to jednak aby być uprawnionymi do skorzystania z nagrody będziemy musieli wydać trochę gotówki, np. tankując X razy za określoną kwotę. Może się okazać, że zaoszczędzone w takich programach pieniądze to nic w porównaniu z tym, co wydaliśmy.

 

Z drugiej zaś strony, na niektórych programach partnerskich, szczególnie bankowych, możemy naprawdę solidnie zarobić. Całość sprowadza się więc po prostu do tego, by gruntownie analizować każdą propozycję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *